Největší české kombi svléklo v losím testu pneumatiku. Pětkrát v řadě.
Test nebyl proveden zcela správně, Škoda přesto navrhla řešení problému. Nejčtenější švédský motorsitický časopis
Teknikens Värld si tentokrát pro svůj slavný losí test vybral Škodu Superb s karoserií kombi. Vinou špatné komunikace
s techniky automobilky však bylo auto přeložené o 103 kilogramů a
vnější přední
kolo nápor nevydrželo. Nešlo o ojedinělý jev, pneumatika
se sesmekla z ráfku
při všech pěti pokusech. Škoda ihned provedla vlastní testy a našla
řešení. Doporučuje zvýšit tlak
v pneumatikách.
Problém se týká pouze verze s osmnáctipalcovými
koly, menší ráfky zvládají krizové situace dobře. Se správně naloženým
autem rovněž nehrozí žádný problém. Pokud však chcete svůj Superb Combi zatížit více než výrobce zamýšlel, Škoda nově radí nafouknout
pneumatiky na vyšší tlak, konkrétně 2,7 baru vpředu a 3,2 vzadu.
Losí test
vešel do obecného povědomí v roce 1997, kdy redaktor časopisu Teknikens
Värld Robert Collin převrátil při simulovaném vyhýbacím manévru na
střechu Mercedes třídy A. Stalo se tak při 37 kilometrech v hodině.
A
proč se zkouškám extrémního vyhýbacího manévru, které světu dali právě
seveřané, říká "losí test"? Potkat na švédské silnici až půltunového
zástupce čeledi jelenovitých, losa evropského, není nic výjimečného.
Krom vyhýbacích manévrů testují Švédové svá auta také na srážku s tímto
velkým zvířetem. V České republice nic takového zvykem není, přestože
několik kusů losa u nás žije. Superb je pro test vhodnějším kandidátem,
než by se mohlo
zdát. Minimálně k jedné srážce s losem už na území ČR došlo, a to v
roce 2003. Řidiči
se nic nestalo, vycpané zvíře je k vidění v informačním středisku
národního parku Šumava v Českých Žlebech.